Пређи на главни садржај

Čupavi čajni kolutići

ovo je jedan od prvih " kolača " koje sam uopšte pravila u okviru časa " Domaćinstva ".Da, to je bilo vreme kad sam puding kuvala pola sata :D Možete zamisliti kakva je bila šerpa. 1 cm zagorelog pudinga, ali svi su bili zadovoljni ukusom. Drugarica i ja smo delile jednu misao : " Likvidiraće me mama ". To je bila neka extra turbo nova šerpa i u to vreme  skupocena. Srećom po mene i nju , sve je rešila soda i dovitljivost nastavnice . Ne znam kakvo je sad stanje u školama , ali mislim da bi trebalo ponovo uvesti taj predmet ponovo . Domaćinstvo govori o kulturi jela , upoznavanje sa raznim načinima ishrane , načinu življenja itd. Posle ovog predmeta sigurno se ne jedu samo konzerve , krompir i pljeske i ne stavlja se plastično cveće kao ukras . Mala retro nostalija :D
Lak recept za decu .

Sastojci :
1 kg čajnih kolutića
70 gr domaće marmelade od šipka ili kajsije 
200 ml skuvanog čaja od kamilice ( ili mleko )
100 gr. kokosa 

Priprema : mazati čajne kolutiće marmeladom i spajati . Umakati redom u mlaki čaj i valjati u kokos . Ostaviti da odstoje pola sata ... skuvati kafu od ječma iliti divku ( mada imate i instant u parfimeriji sa dva slova ). Zavalite se u kauč i uživanju nikad kraja. Što se mene tiče , ovako mogu da postim do 1 . maja . 
Recept je možda banalan ili previše jednostavan, ali lepota je nekad u jednostavnim stvarima .

Коментари

  1. U moje vrijeme na žalost nije bilo domaćinstva u školi i baš mi je žao zbog toga. Za čupavce od čajnih kolutića sam tek nedavno saznala.

    ОдговориИзбриши
  2. Ove kolutice nisam odavno vidjela, bas sam se obradovala kad sam ih vidjela, super su.

    ОдговориИзбриши
  3. Domaćinstva vise nema u tom obliku kao pre. Na zalost.

    A sto se tice kolacica - znam da su odlicni. Kuci ih cesto pravimo. Mada, moram da priznam da su mi najlepsi sa dzemom od sipaka. I nema veze sto je recept jednostavan - kolaci su savrseni.

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Ajvar od barenih paprika i plavog patlidžana

Obožavam septembar zbog mirisa pečenih paprika koji se šire ulicama . Kao svaka izjašnjena pripadnica " paprikara "  podrazumeva se da se u mom jelovniku  nadju sva jela od paprike ... ma ne pitam . O načinu  kako se jede ajvar , odbija se svaki dijalog ili diskusija - dok se ne vidi dno tegle , ne prestaje se sa jelom . Što se mene tiče,moj predlog za septembar je red lučene paprike , red domaćeg sira , red ajvara , pa red pršute , a može i da zaluta neko kuvano jaje i komad vruće pogače .  Pravljenje ajvara za mene je neka vrsta meditacije . Drugi idu na jogu i trčanje , mene opušta kuvanje . Pa hajde da meditiramo zajedno ...  Sastojci :  10 kg crvene paprike - očišćene  2,6 kg plavog patlidžana - oljuštenih  1 ljuta feferona  200 gr. soli 200 gr. šećera 2 litre vode 400 ml belog alkoholnog sirćeta 1 litar ulja 100 ml senfa  Priprema :  Prokuvati vodu sa sirćetom , šećerom i solju. U ključalu vodu prvo kuvati plavi patlidžan da omekša

Posne palačinke sa sojinim mlekom

 Sastojci: 1 litar sojinog mleka ukus vanila 450 gr. brašna tip 400  1 prašak za pecivo  50 ml ulja na vrh noža soli Priprema: Prosejati brašno sa praškom za pecivo, dodavati uz stalno mešanje sojino mleko,so  i ulje. Sjediniti da nema grudvica. Ostaviti smesu pola sata da odstoji. U podmazan, zagrejan tiganj sipati 3/4 kutlace smese ,razliti i peći sa obe strane.  Peći dok se smesa ne utroši.  Filovati po želji.   Na slici sa sojinim voćnim jogurtom.

Kolač sa kupinama

Sezona je kupina i ovaj kolač je aktuelan kod nas ovih dana uprkos crveno - narandžastom alarmu. Pri prvom zalogaju zaboravite sve. Mek , vazdušast, sočan ... topi se u ustima.  Sastojci : 250 gr. brašna tip 400 1 kesica praška za pecivo 200 gr. šećera 2 vanil - šećera 225 ml ulja 3 kašike ruma 6 jaja 850 gr. kupina Priprema : Prosejati brašno sa praškom za pecivo i pomešati sa šećerom i vanil - šećerom. Dodati ulje i rum uz stalno mešanje varjačom i jedno po jedno jaje - da ne nastanu grudvice.  Sipati smesu u pek papirom obložen pleh prečnika 30 ili 32 cm i posuti kupine ravnomerno po testu. Peći 30 minuta na 200 stepeni.  Kolač je odličan i vruć , ali je bolji kad se potpuno ohladi . Kupine puste svoj sok i natapaju vazdušasto testo .  Možda će vas uplašiti količina kupina . Kupine neće zgletaviti testo , bez brige. Verzija za štampu