Пређи на главни садржај

Posni spiralni mramorni hleb

Ovog puta u kuvarijacijama je na redu spiralni mramorni hleb od Mihaele .Obično kažu da kada žena ženu pohvali da je najveći kompliment , a možete misliti kad bloger pohvali drugog blogera. Ovo je jedan od onih recepata pri kojem doživite fleš i znate da je pun pogodak. Ideja da se filovane pečene , eto recimo "grisine " spoje u veknu je genijalna.Ovaj hleb je bio prijavljen u ajme, koliko nas je tema Nutella koji je organizovala Irena .
Obradovala sam se kad sam videla da je izglasana kao tema za decembar. 
Prvo sam mislila slepo da sledim recept , ali vreme je posta pa sam ga prilagodila. Zašto uvek da častim druge? Pa mogu nekad i sebe ... 
Opredelila sam se za prvu verziju recepta u originalu sa nutellom koju sam zamenila kakaom. 
Sastojci :
600 gr. brašna tip 400
40 gr. kvasca
350 ml mlakog sojinog mleka ili vode
75 gr. šećera
50 ml ulja 
+
za fil :
200 gr.  posne čokolade
3 kašike kakaoa
+
 6 - 8 kašika meda ( po potrebi ) ili pekmeza po želji

Priprema :
Razmutiti kvasac u sojinom mleku ili vodi .Prosejati brašno i napraviti udubljenje u koje sipamo soj. mleko i ulje . Dodati šećer i polako kašikom obrušavati brašno u udubljenje . Na kraju rukom zamesiti testo dok se ne odvoji od ruku. Ostaviti da se digne sat i po  na toplom mestu , kašikom promešati da testo spadne i ostaviti još sat i po dok ne udvostruči svoju masu.
Potom ga razmesiti na brašnjavoj i rastanjiti na 1, 5 cm debljine. premazati otopljenom čokoladom i posuti kakaom. Preklopiti testo .Najbolje pizza nožem iseći na kaiševe 2 cm debljine , uviti kao grisine i stavljati u srednji četvrtasti pleh.Od ove smese sam dobila 16 grisina. 
Zagrejati pećnicu na 180 stepeni . Staviti pleh sa " grisinama " i peći 15 minuta. Potom isključiti rernu i ostaviti još 5 minuta . Izvaditi pleh sa grisinama  i ohladiti oko desetak minuta , potom ih lagano okrenuti na suprotnu stranu i dopeći na istoj temperaturi još 7- 8 minuta. 
Kad se grisine ohlade , pažljivo ih razdvojiti . Na alu foliji ih redjati  kao piramidu i svaki preliti sa malo meda. Ja sam dobila dve manje veknice od 8 grisina.
Uviti foliju kao bombonu i vezati sa tri gumice : na krajevima i sredini.
Ostaviti najmanje 6 sati da se slepe i potom rezati na kriške.
U ovoj posnoj varijanti sam izostavila žumanca . Mekoća testa koju dobijamo žumancima , postigla sam dužim vremenom narastanja testa - na kraju je bila neka vrsta kiselog.
Možete varirati: slana ili slatka verzija, posna ili mrsna - recept koji osvaja na prvi pogled i zalogaj.

















Коментари

  1. Odlično što je postan a po sastojcima i ukusan! Lepo si ga napravila.

    ОдговориИзбриши
  2. Super izgleda i bas mi je drago da se i vama dopalo, mi smo se bili opasno navukli... cak je i vaga reagovala ;) Sad smo malo u fazonu novogodisnjih kolacica a posle mu se opet vracamo :)

    Svidja mi se i ovaj tvoj nacin motanja, moracu jednom isprobati!

    Zelim ti svako dobro u Novoj :) Uzivaj!!!

    ОдговориИзбриши
  3. Predivno je ispao ovaj maramorni hleb! Čini mi se da je ovaj krug igrice bio vrrrrlo uspešan! Draga Sanja želim ti sve najlepše u novoj godini, da svaki dan nađeš razlog za osmeh i zadovoljstvo! :-*

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Ajvar od barenih paprika i plavog patlidžana

Obožavam septembar zbog mirisa pečenih paprika koji se šire ulicama . Kao svaka izjašnjena pripadnica " paprikara "  podrazumeva se da se u mom jelovniku  nadju sva jela od paprike ... ma ne pitam . O načinu  kako se jede ajvar , odbija se svaki dijalog ili diskusija - dok se ne vidi dno tegle , ne prestaje se sa jelom . Što se mene tiče,moj predlog za septembar je red lučene paprike , red domaćeg sira , red ajvara , pa red pršute , a može i da zaluta neko kuvano jaje i komad vruće pogače .  Pravljenje ajvara za mene je neka vrsta meditacije . Drugi idu na jogu i trčanje , mene opušta kuvanje . Pa hajde da meditiramo zajedno ...  Sastojci :  10 kg crvene paprike - očišćene  2,6 kg plavog patlidžana - oljuštenih  1 ljuta feferona  200 gr. soli 200 gr. šećera 2 litre vode 400 ml belog alkoholnog sirćeta 1 litar ulja 100 ml senfa  Priprema :  Prokuvati vodu sa sirćetom , šećerom i solju. U ključalu vodu prvo kuvati plavi patlidžan da omekša

Posne palačinke sa sojinim mlekom

 Sastojci: 1 litar sojinog mleka ukus vanila 450 gr. brašna tip 400  1 prašak za pecivo  50 ml ulja na vrh noža soli Priprema: Prosejati brašno sa praškom za pecivo, dodavati uz stalno mešanje sojino mleko,so  i ulje. Sjediniti da nema grudvica. Ostaviti smesu pola sata da odstoji. U podmazan, zagrejan tiganj sipati 3/4 kutlace smese ,razliti i peći sa obe strane.  Peći dok se smesa ne utroši.  Filovati po želji.   Na slici sa sojinim voćnim jogurtom.

Kolač sa kupinama

Sezona je kupina i ovaj kolač je aktuelan kod nas ovih dana uprkos crveno - narandžastom alarmu. Pri prvom zalogaju zaboravite sve. Mek , vazdušast, sočan ... topi se u ustima.  Sastojci : 250 gr. brašna tip 400 1 kesica praška za pecivo 200 gr. šećera 2 vanil - šećera 225 ml ulja 3 kašike ruma 6 jaja 850 gr. kupina Priprema : Prosejati brašno sa praškom za pecivo i pomešati sa šećerom i vanil - šećerom. Dodati ulje i rum uz stalno mešanje varjačom i jedno po jedno jaje - da ne nastanu grudvice.  Sipati smesu u pek papirom obložen pleh prečnika 30 ili 32 cm i posuti kupine ravnomerno po testu. Peći 30 minuta na 200 stepeni.  Kolač je odličan i vruć , ali je bolji kad se potpuno ohladi . Kupine puste svoj sok i natapaju vazdušasto testo .  Možda će vas uplašiti količina kupina . Kupine neće zgletaviti testo , bez brige. Verzija za štampu