Пређи на главни садржај

KuVarijacije - Kesten mafini


Kuvarijacije , mesec oktobar !
Ovog puta smo u gostima kod simpatične Eme.  Kao svakom čokoljupcu srce brže zakuca kad vidi sve te čokoladne poslastice i sa kojim strpljenjem ukrašava torte i kolače .  Medjutim , sada ćemo se zadržati na kesten mafinima .
 Ovog puta sam malo izmenila ... bademi nisu dovoljno jaki kad je  kesten u pitanju . Ako pratite originalan recept , ipak bi preporučila pečene lešnike. 

Sastojci :
250 gr. kesten pirea
100 gr. margarina
3 kašike brašna 
2 kašike praška za pecivo 
3 jaja
100 gr. smedjeg šećera
pola kašičice cimeta

Ganasche :
200 ml slatke pavlake 
100 gr. crne čokolade
15 gr. putera 

Priprema : 
        Penasto umutiti margarin sa šećerom , dodati rastopljen kesten pire , žumanca , prašak za pecivo , brašno , cimet i mešati dok se ne sjedini . Na kraju dodati umućena belanca. Sipati po dve kašičice u svaki otvor kalupa za mafine . Peći 20 - 25  minuta na 200 stepeni.
Ganasche : zagrejati slatku pavlaku do 90 stepeni i rastopiti čokoladu i buter u njoj. Ohladiti na sobnoj temperaturi i ostaviti da prenoći u frižderu . Sutradan umutiti dok ne bude penasto. Ukrasiti ganaschem mafine.
         Ovog puta sam malo više izmenila , srećom pa kuvarijacije to dozvoljavaju . Emi se potkrala greška za ganasche .. na slici je ipak čokoladna glazura . Ganasche je ganasche i ipak se moramo držati standarda.
Koristila sam madjarski kesten pire  koji je malo suvlji i u sebi ima primese kakaoa , ruma  tako da su malo tamniji. Cimet je jednostavno morao u testo . Brašno sam izabrala kao jeftiniju alternativu . 
Moji su bili oduševljeni i smatraju da je ganasche idealan sa ovim mafinima . Ja bih se ipak odlučila za neku težu čokoladnu kremu na bazi putra , ali to je već subjektivni osećaj. U svakom slučaju recept koji morate imati u svojoj teci .
































Коментари

  1. Ja baš nisam oduševljena ovim muffinima iz razloga što se previše osjeća badem a ne kesten.

    ОдговориИзбриши
  2. Badem je blag i ja ga nisam osećala, već samo samo osetila da mi nedostaje jači ukus kestena.

    Sanja, vidim i ti si dodavala masnoću :) Ali, nisi ništa od orašastih plodova stavila ili...? I brašno si dodala, i cimet, pa sad ja i ne mogu da poredim one svoje sa tvojima, a deluju ti jako lepo i meko i vlažno i sočno.

    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. nisam dodavala . Masnoća u svakom slučaju fali . Neki recepti iz insotranstva se ne mogu primeniti kod nas uz odredjene izmene jer se i proizvodi razlikuju. Kesten pire koji sam koristila je bio previše suv da bih pravila po originalnom receptu. Nisam bila u Engleskoj . Možda je njihov masniji . Ema ga je preuzela sa BBC . Možda je njihov pojam ganascha i kolača nešto drugačiji . Mada kad neko napravi grešku i drugi pogrešno prepisuju. Staviću i presek kolača, nije gletav što je najbitnije . I kad moji traže da ponovo pravim nije prevelika greška. Sve je stvar ukusa . Kad sretneš sto ljudi , biće i sto različitih mišljenja .

      Избриши
    2. Sanja, mislim da me nisi razumela, i da misliš da ti ja nešto zameram. Ne, uostalom, otkud mi pravo na to. Ovo je igra, razumenjujemo iskustva i poredimo ishode. Ja sam probala u glavi tvoje mafine da uporedim sa primercima koje sam ja dobila, pa videla da to ipak neće moći tako napamet, zbog svih izmena koje si napravila u odnosu na početni recept. To je bila suština mog komentara, a ne da li je nešto ispravno ili pogrešno...
      Pozdrav!

      Избриши
    3. opušteno.Nisam ja taj tip :D Htela sam reći sa kupljenim pireom nije moguće sprovesti ovaj recept. Treba ipak svež. I da ipak postoje neke teškoće u pravljenju .

      Избриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Ajvar od barenih paprika i plavog patlidžana

Obožavam septembar zbog mirisa pečenih paprika koji se šire ulicama . Kao svaka izjašnjena pripadnica " paprikara "  podrazumeva se da se u mom jelovniku  nadju sva jela od paprike ... ma ne pitam . O načinu  kako se jede ajvar , odbija se svaki dijalog ili diskusija - dok se ne vidi dno tegle , ne prestaje se sa jelom . Što se mene tiče,moj predlog za septembar je red lučene paprike , red domaćeg sira , red ajvara , pa red pršute , a može i da zaluta neko kuvano jaje i komad vruće pogače .  Pravljenje ajvara za mene je neka vrsta meditacije . Drugi idu na jogu i trčanje , mene opušta kuvanje . Pa hajde da meditiramo zajedno ...  Sastojci :  10 kg crvene paprike - očišćene  2,6 kg plavog patlidžana - oljuštenih  1 ljuta feferona  200 gr. soli 200 gr. šećera 2 litre vode 400 ml belog alkoholnog sirćeta 1 litar ulja 100 ml senfa  Priprema :  Prokuvati vodu sa sirćetom , šećerom i solju. U ključalu vodu prvo kuvati plavi patlidžan da omekša

Posne palačinke sa sojinim mlekom

 Sastojci: 1 litar sojinog mleka ukus vanila 450 gr. brašna tip 400  1 prašak za pecivo  50 ml ulja na vrh noža soli Priprema: Prosejati brašno sa praškom za pecivo, dodavati uz stalno mešanje sojino mleko,so  i ulje. Sjediniti da nema grudvica. Ostaviti smesu pola sata da odstoji. U podmazan, zagrejan tiganj sipati 3/4 kutlace smese ,razliti i peći sa obe strane.  Peći dok se smesa ne utroši.  Filovati po želji.   Na slici sa sojinim voćnim jogurtom.

Kolač sa kupinama

Sezona je kupina i ovaj kolač je aktuelan kod nas ovih dana uprkos crveno - narandžastom alarmu. Pri prvom zalogaju zaboravite sve. Mek , vazdušast, sočan ... topi se u ustima.  Sastojci : 250 gr. brašna tip 400 1 kesica praška za pecivo 200 gr. šećera 2 vanil - šećera 225 ml ulja 3 kašike ruma 6 jaja 850 gr. kupina Priprema : Prosejati brašno sa praškom za pecivo i pomešati sa šećerom i vanil - šećerom. Dodati ulje i rum uz stalno mešanje varjačom i jedno po jedno jaje - da ne nastanu grudvice.  Sipati smesu u pek papirom obložen pleh prečnika 30 ili 32 cm i posuti kupine ravnomerno po testu. Peći 30 minuta na 200 stepeni.  Kolač je odličan i vruć , ali je bolji kad se potpuno ohladi . Kupine puste svoj sok i natapaju vazdušasto testo .  Možda će vas uplašiti količina kupina . Kupine neće zgletaviti testo , bez brige. Verzija za štampu