Пређи на главни садржај

FBI rukavice : domaće kod Coolinarije

Vreme brzo prodje, tako i dva meseca istrage kod Coolinarije .
Nale pratim već duže vreme , otprilike 4 godine . Coolinarija je srodan blog . Čitajući sam otkrila dosta sličnosti izmedju naša dva bloga :
-Naletovi počeci su bili u 15 godini ( moji u 14 ) kada je bivšem spomenaru promenila namenu ( kod mene je bio dnevnik ) ;
- voli tradicionalne recepte , isto tako rado isprobava inostrane . Obožava indijsku kuhinju ;
- ima par omiljenih sastojaka - namirnica  koji se provlače kroz recepte primer spanać, kurkuma, pirinač , pečurke , integralno brašno , riba  i piletina . Zdrava ishrana bogata gvoždjem  i omega tri kiselinama. 
- rado isprobava tudje recepte i čak vam predlaže meni za ceo dan...

Isprobala sam sledeće recepte , mada je ostalo još par za isprobavanje :

Hokus -pokus eurokrem je spadao u obavezne recepte koje moram isprobati . Bio je aktuelan devedesetih u vreme krize. Malo nostalgije nije na odmet . Tada nam je bila dovoljna šoljica spremljenog eurokrema da bismo pretresle dnevne dogadjaje sa najboljom drugaricom . Recept možete videti ovde . Do pre nekih godinu - dve sam imala i originalnu zdelicu , ali mi ne bismo bili mi kad to ne bi i polupali.


Gulaš sa pečurkama je odavno na mojoj listi . Kako zbog priče koja me je istinski  nasmejala i koja prati ovaj gulaš , tako i zbog činjenice da je postan. Recept i priču možete pročitati ovde . Kad probate ovaj gulaš , zaboravićete svaki drugi sa mesom. 


Belolučane paprike  - recept možete videti ovde .


 Rolnice sa pečurkama i bešamelom- recept možete videti ovde . Mleko možete zameniti sojinim neutralnim mlekom i servirati sa omiljenom posnom salatom . Uživanju nema kraja.

Skromna pizza  je odlična varijanta posne pizze .  Dovoljno govori činjenica da ljudi koji nikad nisu postili su bili oduševljeni njome. Pravili smo već par puta i ušla je u naš posni jelovnik. Recept ovde .


Embargo kolač koji je obeležio devedesete . Recept možete videti ovde.



Posni prhki keksi ili u belom, šarmantni , suvi kolačići se tope u ustima . Ako koristite Sauvignon blank vino , keksići će imati ( dok su vrući ) ukus meda  - verovatno zbog šećera koji karamelizira . Recept ovde

Sardele su me oduševile  zbog brzine pripreme , načina i ukusa koji je identičan kao i kad pržite uz upola manje truda . Za to vreme možete popiti kafu ili pročitati novine , koje biste proveli obično uz štednjak pri prženju.Slika sve govori , zar ne ?  Recept ovde


I na kraju neizostavna čorba od sočiva  . Recept ovde


I šta na kraju reći , sem da je bilo cool kulinariti po Naletovim receptima i da smo uživali ova dva meseca . Istraga nam je legla kao kec na jedanaest.  Kad me svi pitaju odakle mi recept , valjda je dovoljni pokazatelj kvaliteta .


Коментари

  1. Draga moja, kako da ti opišem koliko sam se iznenadila kada sam videla šta si sve to spremila i kako dobro izgleda!!! Hvala ti od srca na isprobavanju i pohvalama. Sve ali sve mi se svidja kako ti je ispalo. Mnogo mi se dopada kako si paprikaš napravila. Ma, super je sve:))) Hvala ti na lepim rečima i onaj uvod ti je odličan, provalila si me skroz:) Puno te ljubim i pozdravljam uz još jedno veliko hvala <3

    ОдговориИзбриши
  2. odličnan izbor....baš si sve obuhvatila.veliki zagrljaj ti leti...

    ОдговориИзбриши
  3. Odličan izbor a izgleda da ste sve guštale u izboru bloga koji nam piše draga Nale.

    ОдговориИзбриши
  4. Sve si divne receptice napravila, uvek je lepo procitati utiske drugih jer desi se da nam promakne neki dobar receptic. Ovi posni keksici su mi bas privukli paznju, vrlo lepo izgledaju.:))

    ОдговориИзбриши
  5. Svaka čast, stvarno veliki izbor i sve izgleda prefino

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Ajvar od barenih paprika i plavog patlidžana

Obožavam septembar zbog mirisa pečenih paprika koji se šire ulicama . Kao svaka izjašnjena pripadnica " paprikara "  podrazumeva se da se u mom jelovniku  nadju sva jela od paprike ... ma ne pitam . O načinu  kako se jede ajvar , odbija se svaki dijalog ili diskusija - dok se ne vidi dno tegle , ne prestaje se sa jelom . Što se mene tiče,moj predlog za septembar je red lučene paprike , red domaćeg sira , red ajvara , pa red pršute , a može i da zaluta neko kuvano jaje i komad vruće pogače .  Pravljenje ajvara za mene je neka vrsta meditacije . Drugi idu na jogu i trčanje , mene opušta kuvanje . Pa hajde da meditiramo zajedno ...  Sastojci :  10 kg crvene paprike - očišćene  2,6 kg plavog patlidžana - oljuštenih  1 ljuta feferona  200 gr. soli 200 gr. šećera 2 litre vode 400 ml belog alkoholnog sirćeta 1 litar ulja 100 ml senfa  Priprema :  Prokuvati vodu sa sirćetom , šećerom i solju. U ključalu vodu prvo kuvati plavi patlidžan da omekša

Posne palačinke sa sojinim mlekom

 Sastojci: 1 litar sojinog mleka ukus vanila 450 gr. brašna tip 400  1 prašak za pecivo  50 ml ulja na vrh noža soli Priprema: Prosejati brašno sa praškom za pecivo, dodavati uz stalno mešanje sojino mleko,so  i ulje. Sjediniti da nema grudvica. Ostaviti smesu pola sata da odstoji. U podmazan, zagrejan tiganj sipati 3/4 kutlace smese ,razliti i peći sa obe strane.  Peći dok se smesa ne utroši.  Filovati po želji.   Na slici sa sojinim voćnim jogurtom.

Kolač sa kupinama

Sezona je kupina i ovaj kolač je aktuelan kod nas ovih dana uprkos crveno - narandžastom alarmu. Pri prvom zalogaju zaboravite sve. Mek , vazdušast, sočan ... topi se u ustima.  Sastojci : 250 gr. brašna tip 400 1 kesica praška za pecivo 200 gr. šećera 2 vanil - šećera 225 ml ulja 3 kašike ruma 6 jaja 850 gr. kupina Priprema : Prosejati brašno sa praškom za pecivo i pomešati sa šećerom i vanil - šećerom. Dodati ulje i rum uz stalno mešanje varjačom i jedno po jedno jaje - da ne nastanu grudvice.  Sipati smesu u pek papirom obložen pleh prečnika 30 ili 32 cm i posuti kupine ravnomerno po testu. Peći 30 minuta na 200 stepeni.  Kolač je odličan i vruć , ali je bolji kad se potpuno ohladi . Kupine puste svoj sok i natapaju vazdušasto testo .  Možda će vas uplašiti količina kupina . Kupine neće zgletaviti testo , bez brige. Verzija za štampu